ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

تهیه کننده سریال آسوده باش: به دنبال تاسیس انجمن حمایت از سرمایه گذاران هستیم | آشتی سرمایه گذار و سینما اتفاق بزرگی است

  • کد خبر: ۲۰۵۴۳۷
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
تهیه کننده سریال آسوده باش: به دنبال تاسیس انجمن حمایت از سرمایه گذاران هستیم | آشتی سرمایه گذار و سینما اتفاق بزرگی است
تهیه کننده سریال «آسوده باش» از تاسیس انجمن حمایت از سرمایه گذاران سینما و تلویزیون و صوت و تصویر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

امیر رحیم زاده در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: مساله‌ای که این روز‌ها تهیه کنندگان، سینماگران و فعالان صنعت سینما با آن درگیر هستند، بحث سرمایه گذاری است. همان گونه که مطلع هستید ۹۰ درصد تولیدات سینمای ایران توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش انجام می‌شود. گرچه بخشی از این سرمایه‌گذاری نیز توسط موسساتی همچون اوج، فارابی، روایت فتح و دفاع مقدس و  برخی ادارات دولتی صورت می‌گیرد، با این حال عمده تولیدات سینمای ایران توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: مسئله‌ای که اکنون وجود دارد، فاصله و شکاف بین سرمایه گذار بخش خصوصی و سینما است که به دلایل مختلف از جمله بدعهدی برخی از سینماگران که نتوانستند حاشیه امنی برای سرمایه گذار ایجاد کنند، یاتفاق افتاده است.

وی با اشاره به جلسات مکرری که با نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون اقتصادی، کمیسیون مالیات، سازمان امور مالیاتی و دارایی، سازمان صدا و سیما، ساترا و کانون تهیه کنندگان برگزار شده است، تصریح کرد: تلاش داریم انجمن حمایت از سرمایه گذاران صنعت سینما را تاسیس کنیم تا از این طریق یک بخش حمایتی تعریف شود تا اگر فردی در صنعت سینما سرمایه گذاری کند از او حمایت‌هایی صورت بگیرد.

رحیم زاده ادامه داد: قرار است در این انجمن کمیته‌های مختلفی تشکیل شود تا  اسناد، مدارک و راستی آزمایی بررسی شود. اگر سرمایه گذار پول سالمی آورده و پروژه او فاخر و ارزشمند باشد، با توافقاتی که با سازمان دارایی و امور مالیاتی شده در این بخش معافیت‌های مالی بسیار خوبی به او تعلق بگیرد. این اتفاق می‌تواند افراد را برای سرمایه گذاری در صنعت سینما ترغیب کند.

همچنین می‌توانیم در رایزنی با بانک‌های عامل به سرمایه گذاران وام‌های کم بهره از طرح‌های پروژه عمرانی دهیم یا وام یارانه دار برای شان بگیریم و از این طریق بار دیگر بین صنعت سینما و سرمایه گذار بخش خصوصی آشتی برقرار شود.

وی اظهار داشت: در صورت تصویب و تاسیس انجمن حمایت از سرمایه گذاران، اتفاق بزرگی می‌افتد و رونق به سینما باز می‌گرد ضمن اینکه سینماگر هم نفس راحتی خواهد کشید.

رحیم‌زاده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان اینکه در همه جای دنیا صنعت سینما یکی از پر در آمدترین صنعت هاست، اضافه کرد: به طور مثال در آمدی که پلتفرم نتفلیکس از ارائه محصولاتش دارد از درآمد نفتی کشورما در یک سال بیشتر است. متاسفانه در کشور ما، به دلیل این که بودجه دولتی نداریم و سینماگر ما مجبور است برای تولید اثرش از بخش خصوصی استفاده کند، این مشکل مدت‌هاست که بین سینماگر و سرمایه گذار وجود داشته است. امیدوارم با تشکیل این انجمن آشتی بین این دو رقم بزنیم و رونقی در صنعت سینما داشته باشیم.

به گفته این تهیه کننده، با شروع به کار این انجمن و همکاری و همراهی دستگاه‌های زیر ربط، یک چتر حمایتی برای سرمایه گذار فراهم می‌شود تا با طیب خاطر در این مسیر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه تولیدات نسبت به بسیاری از کشور‌های همسایه پیشرو‌تر هستیم، خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر نیازمند حمایت تمامی دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی و جامعه توانمند سینما هستیم تا بتوانیم این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم که به آینده روشن برای این صنعت و تولیدات بسیار فاخر در حوزه فیلم و سریال منجر شود. ‪ اینکه سرمایه گذاری اگر در بستر سالم و شفاف باشد مخصوصا در حوزه سریال سود آوری بسیار مطلوبی برای سرمایه گذار دارد که امیدواریم روزی شاهد آن باشیم که سینماگران و فیلم سازان ما معطل تامین مالی پروژه‌های خود نباشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->